stretching ostheopathy procedure in the neck

Wiemy że mięśnie trzeba wzmacniać i rozciągać, ale zapominany o ich rozluźnianiu. Jak skutecznie pozbyć się napięcia? Czego unikać i co robić kiedy pojawią się pierwsze ograniczenia ruchomości w stawach?

Codziennie w pracy i w domu powtarzamy nieprawidłowe wzorce ruchowe. Siedząc przed komputerem lub stojąc przy lini produkcyjnej, często przybieramy nieprawidłową postawę ciała. Utrzymanie jednej pozycji przez dłuży czas powoduje przeciążenie naszych mięśni, powięzi, więzadeł i stawów, co w konsekwencji prowadzi do dolegliwości bólowych.  Pamiętasz ile razy dziś pochyliłeś się do przodu? A czy pamiętasz ile razy przeprostowałeś w tym samym czasie swój kręgosłup?  W ciągu dnia zginamy się kilkaset razy dziennie np.  przy myciu zębów, zakładaniu skarpetek czy wsiadaniu do samochodu. Czynności życia codziennego prowadzą do zaburzenia równowagi tonusu mięśniowego.  Jak odzyskać prawidłowe napięcie mięśni? Sposobów jest wiele, skuteczną metodą jest skorzystanie z  terapii powięzionej, czy terapii punktów spustowych. Możemy również ratować się masażami, ćwiczeniami, ciepłymi okładami lub sauną. Nie zwlekaj aż poczujesz dolegliwości bólowe, uczucie ciężkich czy sztywnych pleców jest pierwszym objawem informującym nas, o konieczności zadbania o stan naszych mięśni.

Zacznij rozluźniać się już teraz, zlikwidujesz stan przeciążenia fizycznego i psychicznego. Dalej znajdziesz przykładowe ćwiczenie oddechowe pozwalające Ci się zrelaksować. Spróbuj:

Stań na szerokość bioder, ciężar ciała rozmieść równomiernie na obu stopach, kość ogonową podwiń, pośladki napnij i wciągnij brzuch, delikatnie ściągnij łopatki. Twoja głowa powinna być w przedłużeniu kręgosłupa a wzrok skierowany przed siebie. Teraz połóż dłonie na dolnych żebrach, weź głęboki wdech, poczujesz jak klatka piersiowa rozszerza się na boki, odległość między dłońmi powinna się zwiększyć. Następnie wykonaj długi spokojny wydech. Wykonaj minimum 6 cykli oddechowych.

Zapraszamy: http://veridis.pl

889-010-170 lub 793-018-638

 

 

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>