yoga silhouette at sunset

„Po 10 sesjach – poczujesz różnicę, po 20 sesjach – zobaczysz różnicę, po 30 sesjach – będziesz mieć nowe ciało!”- Tak mawiał Joseph Pilates- twórca metody.

Metoda Pilates’a ma za zadanie stworzyć równowagę w ciele. Jest połączeniem treningu umysłu i ciała.  Pilates to ćwiczenia, które równomiernie wzmacniają i wydłużają całe ciało.

Podstawową zasadą ćwiczeń Pilates’a jest stabilizacja kręgosłupa i całego ciała, którą osiąga się poprzez wzmacnianie mięśni przykręgosłupowych, mięśni brzucha oraz dolnej części miednicy. Ćwiczenia te, także stabilizują obręcz biodrową, wysmuklają sylwetkę, poprawiają gibkość, koordynację ruchów oraz wpływają na harmonijny rozwój całego ciała. Ćwiczeniom  towarzyszy pełna świadomość ruchu oraz pogłębione oddychanie, co pomaga zintegrować ciało i umysł.

Plates to trening który koncentruje się na 5 zasadach:

  • kontrola ruchów ciała:  ćwiczenia wykonywane są powoli i z dużą dokładnością;
  • precyzja: każdy ruch w ćwiczeniu od początku do końca musi być świadomy;
  • płynność ruchów: ruchy są swobodne, ale zakończenie każdego musi być dokładne i pod kontrolą;
  • koncentracja: skupienie się na wykonywanym ćwiczeniu;
  • oddech: każdy wdech i wydech musi być świadomy, oddychanie wymaga koncentracji.

Celem metody Pilates’a jest:

  • rozciągniecie mięśni przykurczonych, a wzmocnienie osłabionych,
  • poprawa zakresu ruchu i zwiększenie elastyczności ciała,
  • zrozumienie i poprawa mechaniki ciała,
  • właściwe oddychanie,
  • kontrola ruchu,
  • poprawa koordynacji nerwowo – mięśniowej,
  • praca nad wyrobieniem nawyku prawidłowej postawy ciała,
  • umysłowe odprężenie, zmniejszenie poziomu stresu przez relaksację.

Bez względu na Twój wiek i kondycję fizyczną zapraszamy na indywidualne ćwiczenia!

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>